Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca jako Serwisant

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Na lądzie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin14d
Użytkownik



Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:55, 06 Lut 2014    Temat postu: Praca jako Serwisant

Witam,chcialbym sie dowiedziec,jak zostac Serwisantem np; pomp,jak to wyglada,co trzeba skonczyc,jakie sa warunki? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Czw 16:38, 06 Lut 2014    Temat postu:

Jakie pompy masz na myśli? Zwykłe wodne (np.: balastowe) czy bardziej skomplikowane jak hydrauliczne czy wtryskowe paliwa. I dlaczego właśnie pompy a nie np.: sprężarki czy silniki.
Żeby zostać serwisantem trzeba zwyczajnie zacząć praktyki w firmach produkujących lub uznanych przez producenta serwisach. A żeby zacząć to dobrze mieć jakąś wcześniejszą wiedzę teoretyczną ze szkoły a potem wykazać się zdolnościami znajdywania przyczyn awarii i usuwania ich skutków.
Jeżeli skonkretyzujesz swoje pytanie może będę mógł powiedzieć coś więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14d
Użytkownik



Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:57, 07 Lut 2014    Temat postu:

Pompy podalem,tylko tak dla przykladu,chodzi mi glownie o prace w serwisie,bo interesuja mnie silownie okretowe,jednak wolalbym prace na ladzie,chodzi Ci o szkoly morskie,czy jednak o jakims typowo mechanicznym kierunku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 13:53, 10 Lut 2014    Temat postu:

To jeżeli chcesz zajmować się serwisowaniem urządzeń siłowni okrętowej ale od strony serwisu lądowego to dobrze byłoby zacząć pracę w jakiejś stoczni remontowej na wydziale maszynowym czy siłowni okrętowych (w zależności od nazwy). Oczywiście wcześniej przydała by się edukacja w szkole średniej czy zawodowej (nie wiem jak to teraz jest) mechanicznej. Najczęściej jest tak, że jeżeli statek potrzebuje serwisu to znaczy, że mechanicy na statku nie potrafią problemu rozwiązać. A uwierz mi ich wiedza jest duża więc jeżeli chcesz im pomagać to musisz posiadać jeszcze większe umiejętności w danej dziedzinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14d
Użytkownik



Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:56, 11 Lut 2014    Temat postu:

Tak,wiem o tym,ale zalezy mi ,aby sie skupic i ksztalcic w kierunku pojedynczych urzadzen i tylko je w razie awarii naprawiac, szlyszalem,ze jakas niemiecka firma szkoli takich ludzi,lecz nic wiecej nie moge znalesc na ten temat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Śro 15:54, 12 Lut 2014    Temat postu:

Żeby była jasność: to nie jest tak, że jakiś producent urządzeń siłownianych urządza dwu-trzy dniowe szkolenie, ty nie jedziesz, wracasz, otwierasz autoryzowany serwis, telefony dzwonią a ty jeździsz po całym Świecie naprawiając statki.
Jest na przykład taka firma Alfa Laval. Producent choćby wirówek, wyparowników czy pomp:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale taka firma ma swoje oddziały na całym świecie i żeby zacząć jeździć w ich serwisie na statki trzeba by się wpierw sprawdzić w warsztatach na lądzie.
Poza tym, gwoli ścisłości praca w serwisie morskim to ciągłe siedzenie na walizkach. Latanie samolotami po całym Świecie, transfery statek-samolot-hotel. Ciągłe zmiany klimatu czy stref czasowych. No i ciągła dyspozycyjność. Nie zaplanujesz sobie najbliższego weekendu na 100% bo jeden telefon i lecisz. A zbyt dużo atrakcji turystycznych nie zobaczysz.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14d
Użytkownik



Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:55, 12 Lut 2014    Temat postu:

Szkolil sie w tej firmie kolo 2 lat,chodzi mi o to, jak sie dostac do takiej firmy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Czw 12:07, 13 Lut 2014    Temat postu:

Po pierwsze musisz zdobyć jakieś wykształcenie w tym kierunku, bo jeżeli skończysz liceum lub socjologię to poszukiwania pracy sobie nie ułatwisz.
Nie wiem ile masz teraz lat i na jakim etapie edukacji jesteś ale jeżeli wszystko przed tobą to dobrze w okresie wakacyjnym dobrze poszukać praktyk nawet za jakieś marne pieniądze w firmach o zbliżonym profilu do twoich zainteresowań.
A potem trzeba poskładać podania do firm i czekać. Nie raz można dostać się szybko, nie raz po dłuższym czasie a nie raz brakuje cierpliwości i trzeba próbować sił gdzie indziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Na lądzie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin