Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektroautomatyk okrętowy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
I.Q.
Użytkownik



Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:23, 04 Paź 2009    Temat postu: Elektroautomatyk okrętowy

Witam.

Za rok kończę studia na Politechnice - kierunek Elektronika i Telekomunikacja.

Jednym z zawodów które biorę po uwagę jest właśnie zawód Oficera Elektryka. W związku z tym mam kilka pytań, postaram się je zadać zwięźle.

1. Jak zacząć - jakie pierwsze stanowisko (motorzysta, asystent elektryka?), gdzie szukać praktyki, co będzie należało do moich obowiązków w trakcie odpracowywania wymaganej praktyki?

2. Jak dokładnie wyglądają obowiązki Oficera Elektryka. Czym się dokładnie zajmuje, jaki jest zakres obowiązków, co do nich należy?

3. Czy elektryk jest bezpośrednim przełożonym kogoś, czy pracuje sam zajmując się tylko swoją działką?

4. Jak w tej chwili kształtują się zarobki, zarówno w trakcie tych praktyk jak i po uzyskaniu dyplomu ETO?

Pozdrawiam, Michał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
magpaw
Administrator



Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy

PostWysłany: Pon 18:36, 12 Paź 2009    Temat postu:

Witam!
Odp1) Pierwsze stanowisko to asystent elektryka do obowiązków będą należały praktycznie wszystkie prace bieżące i konserwacyjne oświetlenia i urządzeń elektrycznych.

Odp 2) Elektryk odpowiada za stan:

Urządzeń elektrycznych i elektronicznych
Systemów energetycznych zasilania i układów napędu elektrycznego.
Układów sygnalizacji i rejestracji danych.
Elektrycznych układów automatyki.
Żyrokompasów i logów.

Odp3) Przełożonym elektryka i całej załogi maszynowej jest Starszy mechanik

Odp4) Zarobki z dyplomem na stanowisku elektryka to ponad 4000$


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elektron
Użytkownik



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 14:36, 25 Gru 2009    Temat postu:

Poruszony temat chce zaktualizowac.Aktualnie nie znam armatora,ktory
przyjmie do pracy asystenta elektryka.Mlody czlowwiek,chcacy pracowac w zawodzie elektryka,czesto zatrudnia sie na jakimkolwiek stanowisku,
a kapitana prosi o wpis do ksiazeczki,ze pracowal za asystenta elektryka,
albo motorzyste.Wielu,nawet po szkole morskiej ,rezygnuje z zawodu ,bo
trudno nabyc praktyke.O ile zdobedzie jako taki dyplom,wpisy do
ksiazeczki zeglarskiej,to puzniej staje sam na sam z technika staku,na ktorym przyszlo mu pracowac.Zapomnij o pracy na polskich statkach,
z polska zaloga,bo szkoda fatygi,i zdrowia.Ja mialem lepszy start,bo
pracowalem od asystenta na polskich stakach.Na obcych,jestem czesto jedynym,ktory ma jako takie pojecie o technice.Trzeba polegac tylko na
sobie,i na czesciach w ubogim magazynku,a do sklepu setki mil.
Trudno ,tak nagle znalezc sie na statku w charakterze elektryka,
i podolac obowiazkom.Znam takich magistrow,ktorzy zalatwili sobie kontrakt el.of.,a wrocili jako marynarze pokladowi.
O ile zdobedzie sie praktyke,to z praca nie ma klopotow.I satysfakcja materialna tez.
Zycze powodzenia mlodym ludziom,ale maja ciezej zdobyc ten zawod,
niz w czsach,gdy funkcjonowaly etaty as elektryk.Tego nie ma,i
tu jest klopot.
A praca na morzu w tej chwili,to tylko przyjemnosc.Nikt na ladzie
nie ma urlopu pol roku,a pieniazki w banku co miesiac.
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
I.Q.
Użytkownik



Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:31, 24 Sty 2010    Temat postu:

Witam.

Pozostaje podziękować za udzielone odpowiedzi.
Trochę dziwi fakt, że nie ma stanowisk na których można nauczyć się praktyki związanej z elektryką na statkach, skoro cały czas słychać, że brakuje elektryków (a może to nieprawda?).
Z pewnością nie mam zamiaru załatwiać kontraktów od razu na ele/off. Bez sensu kompletnie nie mając żadnej praktyki. A teorią, nawet najlepszą, dużo się nie zdziała.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Użytkownik



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:16, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Bzdura większość armatorów przyjmuje potentów na elektryków na początku w roli cadeta EL, nastepnie jako asystent elektryka, a po uzyskaniu dyplomu jako ETO. Zarobki asystenta są dożś wyskoie rzędu 1500- 2000 euro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukvad
Użytkownik



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:38, 03 Lis 2010    Temat postu:

...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukvad dnia Sob 11:17, 04 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtas04
Użytkownik



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:38, 07 Lis 2010    Temat postu:

Paweł napisał:
Bzdura większość armatorów przyjmuje potentów na elektryków na początku w roli cadeta EL, nastepnie jako asystent elektryka, a po uzyskaniu dyplomu jako ETO. Zarobki asystenta są dożś wyskoie rzędu 1500- 2000 euro.

a u jakich armatorów są takie zarobki i jak długie są rejsy mieszkam w szczecinie i pzm przyjmuje asystenta elek. ale płacą 900$i rejs 4miesiace/2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek.k
Użytkownik



Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:40, 15 Lis 2010    Temat postu:

bo na poczatku masz placone za kadeta. ja jestem po pierwszym rejsie (m/v Giewont, Richards Bay-Tianjin-HayPoint-Singapore-Teneryfa-Oxelosund) i mialem placone 900$ a w ksiazeczce mam wpisane Elecric Assistant / Eng. cadet / Motorman. Przy nastepnym rejsie bedzie Elec.Ass. / Motorman ale juz z pesja motorzysty (ok 1800$). Potem moze juz samodzielnie...sie zobaczy. mi sie na Giewoncie podobalo.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtas04
Użytkownik



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:30, 01 Gru 2010    Temat postu:

maciek.k napisał:
bo na poczatku masz placone za kadeta. ja jestem po pierwszym rejsie (m/v Giewont, Richards Bay-Tianjin-HayPoint-Singapore-Teneryfa-Oxelosund) i mialem placone 900$ a w ksiazeczce mam wpisane Elecric Assistant / Eng. cadet / Motorman. Przy nastepnym rejsie bedzie Elec.Ass. / Motorman ale juz z pesja motorzysty (ok 1800$). Potem moze juz samodzielnie...sie zobaczy. mi sie na Giewoncie podobalo.
pozdro


a u jakiego armatora i jak długi rejs, za miesiące na lądzie też masz płacone


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz9206
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lidzbark Warmiński

PostWysłany: Czw 14:18, 04 Sie 2011    Temat postu:

Witam.
Przymierzam się własnie do pracy w tym zawodzie, obecnie dostałem się na elektrykę do Akademii Morskiej w Gdyni. Widzę że posty dosyć starawe, ktoś może coś powiedzieć na temat pracy elektryka na okręcie nieco więcej? I tak minimum kilka lat minie zanim w ogóle na statek wejdę, ale spodobała mi się ta wizja pracy na morzu. Za wszelkie informacje serdeczne dzięki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
magpaw
Administrator



Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy

PostWysłany: Pią 8:23, 05 Sie 2011    Temat postu:

Tutaj jest kilka fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale nie oddają one jeszcze dobrze charakteru tej pracy. W tym zawodzie jest dość ciężko szczególnie na statkach z dźwigami gdzie wymaga się od ciebie wiedzy z dziedziny automatyki, elektroniki, pracy urządzeń hydraulicznych i mechanicznych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosik
Użytkownik



Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:28, 07 Sie 2011    Temat postu:

Bzdury totalne Wink Tak na prawdę wszystko zależy od armatora bo elektryk na statku żadnymi przepisami nie jest wymagany. Od armatora zależy czy weźmie Cię jako kadeta czy asystenta czy jakiegoś junior elektryka. Najzwyklej biorą na początek jako kadeta a dalej to już zależy jak się pokażesz.

Dyplom hmm jest potrzebny do wynegocjonowania lepszych pieniędzy z agencji crewingowej. Wyższe studia na kierunku morskim dają Ci szybszą możliwość zrobienia tego dyplomu bez żadnych dodatkowych egzaminów po drodze Smile

A szczerze Twój kierunek (elektronika i telekomunikacja) cóż fakt będziesz miał pewnie większą wiedzę niż chłopaki z AM ale tą swoją elektronikę to możesz za przeproszeniem o kant d roztrzaskać. Bo jak sama mówi elektryk nie elektronik a mimo wszystko są różnice dość znaczne. Co prawda z większością wiedzy z AM'u można zrobić to samo ale jednak są rodzynki które dają jakieś podstawy.

Żeby nie było żem gołosłowny pozdrawia technik elektronik, student AM'u elektroautomatyki okrętowej, awansowany z ele/kadet na elektryka ze statku, Ahoj Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz9206
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lidzbark Warmiński

PostWysłany: Czw 21:52, 11 Sie 2011    Temat postu:

Rosik, jak dam radę to za kilka lat będę mógł napisać dokładnie to samo co ty pod swoim postem, bo również zamierzam wybrać specjalność elektroautomatyka Smile Skoro piszesz ze statku, tzn że chyba nie jest źle ;P Jak ci robota płynie? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bitter
Użytkownik



Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:45, 30 Wrz 2013    Temat postu:

Odgrzeję post. Jak to wygląda dziś dla osoby po studiach ukończonych wieeeeele lat temu po elektronice automatyce z dostaniem się do pracy na statku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Wto 14:57, 01 Paź 2013    Temat postu:

Zawsze najbardziej liczy się doświadczenie, więc im mniej go masz tym mniejsze szanse na pracę ale próbować zawsze można.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin