Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

motorzysta wachtowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anatol81
Użytkownik



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:59, 24 Wrz 2012    Temat postu: motorzysta wachtowy

mam pytanie dotyczace motorzysty wachtowego oraz samej wachty gdzie mogłbym uzyskac odpowiedzi na takie pytania:
1Struktura podleglosci w maszynie
2Rola mechanika podczas wachty maszynowej
3Jaka role pelni starszy mechanik w dzaile maszynym
4Na czym polega wspolpraca wachty pokladowej i maszynowej
5Sposob przekazywania i przejmowania wachty
6Jakie powinien posiadac informacje czlonek wachty maszynowej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Czw 15:50, 27 Wrz 2012    Temat postu:

1. Struktura jest różna i zależy od składu osobowego maszyny. Może to być od 0 osób(gdzie stary ma papiery mechanika i jeden z marynarzy zajmuje sie tylko obsługą siłowni) przez tzw singla czyli jednego mechanika wsiłowni po obsady ośmio-dziesiecio osbowe na najwiekszy ch ale starszych statkach. Zasada jest jedna szefem maszyny jest Chief Engineer czyli po polsku starszy mechanik. On odpowiada za wszystko ogólnie rzeczbiorąc. Potem mamy oficerów mechników: drugi, trzeci, czwarty. Tutaj pomimo gradacji w nazwenictwie nie ma przełożenia że drugi mechanik wydaje poecenia trzeceimu. Każdy ma swoją działkę za którą jest odpowiedzialny przez Chiefem. Second czyli drugi mechanik ma pod sobą najczęściej dejmanów czyli motorzystów, magazynierów i innych szeregowych członków załogi maszynowej.
2. Pojęcie wachty w maszynie odchodzi trochę do przeszłości. Nowe statki są w pełni zautomatyzowane i załoga pmaszynowa przebywa w maszynie od 8-17. Potem od 17-8 rotacyjnie każdy z mechaników pełni taką wachtę z kabiny. W momenice wejścia alrmu schodzi na dół i ocenia sytuację. Oczywiście robi też zwyczajowe obchody w nocy bo nie zawsze automatyka poprawnie zadziała. Na starszego typu statkach wachta trw 4 h w siłowni, 8 h wolnego i jest najczęsciej pełniona przez oficera mechanika i jak ma to szeregowego członka załogi. A rola jest prosta. Dokonywanie przeglądów w wyznaczonych teerminach, utrzymywanie urządzeń w odpowiednim stanie technicznym, a w przypadkach awaryjnych to już inna historia. Wszystklie ręce na pokład i do roboty.
3. Starszy mechanik odpowiada za stan techniczny całej siłowni. Niestety w związku z coraz mniejsza wymaganą obsadą siłowni starszy mechanik ma też najczęsciej swoją "działkę" do obrobienia.
4. Współpraca to chyba za duże słowo. W przypadku złego funkcjonowania któregoś z urządzeń wachta pokładowa dzwioni na dół i żąda natychmiastowej naprawy Wink
5. Przejmowanie wachty. Ważne jest żeby na swoją wachtę przyjść 5-7 minut przed czasem tak aby schodzący nigdy nie musiał czekać na zmiennika. W ciągu tych 5 minut w formie ustnej przekazują sobie uwagi co do pracujących urządzeń, zauważonych problemów i spodziewanych manewrów itp.
6. Informacje. Wiedzę zdobywa się latami. Nikt po szkole ze swą teoretyczną wiedzą mimo najlepszych chęci nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego. Dlatego trzeba podpatrywać tych najlepszych, czytać instrukcję, rozmawiać i przede wszystkim NIE BAĆ SIĘ PYTAĆ!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin