Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca mechaników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deks
Bywalec



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:37, 03 Maj 2011    Temat postu: Praca mechaników

Witam
Jakie obowiązki mają poszczególni pracownicy działu maszynowego?
Czy będąc na statku będe miał okazje uczestniczyć przy remoncie np układu silnika? Czy takie rzeczy robi się w stoczni?
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, armator bogaty, pływa na młodych jednostkach, to mówił że praktycznie do wszystkiego wzywają serwis. To co wsumie oni tam robią?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Czw 15:24, 05 Maj 2011    Temat postu:

Przy standardowej obsadzie siłowni chief zajmuje się nadzorem nad wszystkimi, zamówieniami. Jak jest w porządku to służy pomocą. W razie dobrej pracy wystawia pierś do odznaczeń, w razie problemów zwala winę na mechanika i daje mu tzw. kopa. II mechanik to opieka nad silnikiem głównym, wyparownikiem, sprężarki powietrza rozruchowego. III mechanik to agregaty i paliwo. IV to cała reszta - najgorsza działka - hydraulika, chłodnictwo, dźwigi jeśli są. To tak w największym skrócie. Oczywiście elektryk zajmuję się swoją działką. Ale są też inne układy gdy jest tylko trzech mechaników (wtedy chief się bierze do roboty), dwóch (jazda 6h/6h) lub nawet tzw. singiel na małych statkach - czyli jeden mechanik Pan i władca całej siłowni. Występują też wersje z elektrykiem lub bez lub z dwoma III mechanikami (tzw. ciepłym- silniki i zimnym-chłodnictwo).
Do tego dochodzi obsada załogi szeregowej: motorzyści lub/i magazynier maszynowy. W dawnych czasach byli jeszcze asystenci. Do tego cała masa viperów, cadetów itd itp.
Natomiast sama liczba załogi jest systematycznie zmniejszana i wynika z tzw. minimum safety manning.
Praktyka w dziale maszynowym jest na pewno bardziej przydatna niż na pokładzie. W maszynie pomaga się od początku przy remontach (oprócz jazdy na mopie). Ma się do czynienia z problemami siłowanianymi nawet na kawie. W dziale pokładowym kadet dostaje zadanie stukania i malowania pokładu na zmianę z cumowaniami i sprzątaniem ładowni. I tylko w wolnych chwilach po pracy zagląda na mostek - jeśli ma jeszcze trochę siły - celem zebrania doświadczeń.
Jeśli chodzi o wzywanie serwisów to obowiązują tu dwie wersje. Wg załóg sprzęt jest coraz bardziej skomplikowany i możliwości naprawy na morzu są bardzo ograniczone. Z punktu widzenia armatora poziom umiejętności załóg jest coraz niższy i zatrudnienie serwisu w dłuższym sumowaniu wychodzi taniej. Prawda jak zwykle leży po środku.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemwilk
Użytkownik



Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wielka Brytania

PostWysłany: Śro 19:23, 29 Cze 2011    Temat postu:

Witam. Ukończyłem AM 5 lat temu i nie brnąłem dalej w ten temat, wyjechałem za granicę. Dziś tego żałuję i chciałbym powrócic do zawodu. Nie ma jednak zielonego pojęcia od czego zacząc. Proszę o pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pią 12:03, 01 Lip 2011    Temat postu:

Jeżeli miałeś już wypływany dyplom oficerski po szkole to brak zatrudnienia na statkach w ciągu tego okresu powoduje, że jest już nieważny. Tak więc musisz wrócić do dyplomu marynarza/motorzysty - w zależności od skończonego wydziału. Konieczne też będzie odnowienie wszystkich kursów: ITR i odpowiedzialność oraz pożarowy i medyczny (jeżeli miałeś tylko te niższe). Wypełniasz aplikację i rozpoczynasz poszukiwania po Internecie i agencjach.
Popytaj swoich kolegów z roku. Niektórzy są już wysoko w hierarchii i mogą dużo pomóc w swoich kompaniach.
Pisanie, że straciłeś te 5 lat trochę jest pesymistyczne. Na pewno jest też wielu ludzi z twojego roku, którzy spędzili ten czas na morzu i dziś też twierdzą, że ten okres swojego życia stracili. „Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma” Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin