Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawa marynarza godziny pracy oraz wypoczynku na morzu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaron87
Użytkownik



Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:42, 03 Cze 2013    Temat postu: Prawa marynarza godziny pracy oraz wypoczynku na morzu

Witam, mam pytanie, gdzie mogę znaleźć informacje na temat tego ile maksymalnie marynarz lub kadet morze pracować na morzu oraz ile przysługuje jemu godzin odpoczynku i w jakie dni. Szukam jakiegoś dokumentu miedzynarodowego gdzie jest to ściśle określone. Chciałbym być po prostu zorientowany w swoich prawach. I czy jest gdzieś napisane że kadet ma wydzielony czas do przebywania na mostku (nauki) w godzinach pracy? Ogólnie szukam dokumentu w którym mógłbym zapoznać się z moimi prawami. Miałem taką sytuację że był ze mną na statku os kontrakt mial podpisany jako os, a chief z niemiec kazał jemu pracować jako pomoc kuchenna i messman. Czy można w jakiś sposób zapobiec takiej sytuacji obronić się powołując się na jakąś konwencję ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 12:41, 10 Cze 2013    Temat postu:

Co do ogólnych warunków pracy na statku to masz od tego konwencje międzynarodowe np.:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do czasu wydzielonego do pracy na mostku to zależy to tylko i wyłącznie od dobrych chęci Kapitana. Jeżeli masz kontrakt za kadeta (chyba, że szkoła wynegocjuje osobne warunki dla swoich kadetów u armatora) to niestety nie raz trzeba przyjść na mostek po godzinach pracy, żeby liznąć pracy nawigatora. Normalnie kadet jest przeznaczony do jazdy na "szmacie" Very Happy .
W maszynie w tym przypadku jest lepiej. Bo chcąc nie chcąc kadet maszynowy bierze udział w naprawach mechanizmów maszynowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin