Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

studenci akademi morskiej bez pracy i praktyk
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Pon 10:22, 26 Paź 2015    Temat postu:

Po studiach z pracą coraz gorzej . Agencje robią sobie castingi kiedy to się skończy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 5555 dnia Pon 10:30, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Pon 10:22, 26 Paź 2015    Temat postu:

Po studiach z pracą coraz gorzej bo każdy chce z doświadczeniem. Oferty te same tylko się je powiela. Studenci liczą na drapane i nic nie mówią nie piszą co z praktykami (może jakoś się uda)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 5555 dnia Pon 10:25, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Czw 4:46, 10 Mar 2016    Temat postu:

Byłem na targach Cruise Job Fair in Berlin i nie jest to nic specjalnego. Głownie szukają ludzi do Cateringu, duże kolejki. Większość ludzi, którzy składali swoje CV nie mieli pojęcia o pracy na morzu. Okolo70% z nich nie posiadała podstawowych dokumentów pozwalających na prace na statku w charakterze członka załogi.
Ciekawe, dlaczego AM Szczecin tak dbająca o swoją promocje i praktyki dla studentów nie uczestniczyła w tych targach. Myślę ze przeraziła ich odległość i koszty dojazdu, które trzeba by było ponieść. Lepiej ta kasę dąć BIURWA z działów: Praktyk,Promocji czy Biura Karier (jest ich razem ze 20 sztuk, a impreza 8 marca kosztuje)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 5555 dnia Czw 5:03, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdoong
Użytkownik



Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 14:13, 10 Mar 2016    Temat postu: Brak pracy?

Masz racje, z pracą nie jest tak jak AM (przynajmniej w Szczecinie ) obiecuje, "pracodawcy na nas nie czekają" prawda jest taka, że to my czekamy aż zrobi się dla nas miejsce u Armatora, ALE....

Wszyscy moi koledzy ze studiów, którzy wybrali ścieżkę kariery marynarza w ciągu mniej więcej 4-7 miesięcy (MAX) znaleźli praktykę. Wiadomo, trzeba czekać, dzwonić, prosić.

Ja sam jeszcze nie wypłynąłem, jednak praktykę znalazłem, długo mi to zajęło aczkolwiek w PŻM nie próbowałem i nie wiem jak bardzo musiał bym być zdesperowany, żeby iść za 300$ na pół roku, żeby pływać z Polakami. (bez obrazy, chodzi o możliwość szlifowania języka, zarobki ale też o picie na statku. Wypowiadam się tylko na temat promów, gdyż pierwszy raz jak tam byłem to jeden wyleciał z pracy za nadużywanie alkoholu, na drugim rejsie to co było zachowam dla siebie). Sam wysyłałem kilkanaście maili dziennie.

Miałem duże problemy ze znalezieniem pracy, ponieważ dopiero pod koniec szukania uwzględniłem inne typy statków jak General Cargo, Bulk, i resztę ponieważ od początku szukałem tankowców.

Masz racje, biuro karier nie funkcjonuje najlepiej, w zasadzie nie ma tam czego szukać (oprócz darmowej praktyki na promach), ja byłem bardzo nadgorliwy, gdyż jak nie znalazłem praktyki w półrocznej przerwie na wypłynięcie to chodziłem tam i prosilem, żeby mnie gdzieś wcisneli na promy aby jak najwiecej wypływać.

Mimo iż w pewnej firmie miałem rekomendacje kapitana, to nie udało mi się u nich dostać na statek, gdyż 2 lata temu byłem na interview, na którym nie zrobiłem na pani z Niemiec "wrażenia" i byłem tam spalony do końca. W prawdzie o interview dowiedziałem się dzień wcześniej i nie byłem na niego przygotowany i nie chciałem jechać, to panie rekrutantki mówiły, abym koniecznie jechał i potraktował to po prostu jako "doświadczenie na przyszłość" i zobaczył "jak to wygląda". To był mój błąd, że się na to zgodziłem, gdyż jak napisalem wyżej, opinia o mnie została napisana, a wiadomo w dzisiejszych czasach od zielonego cadeta wymaga sie niewiadomo czego.....

Osobiście pamiętam jak sam kupiłem dostęp na portalu morskim (nie polecam, nie ma ofert pracy dla cadetow\motorman) i pojawiła sie jedna jedyna oferta dla cadetów w ciągu 3 miesięcy od firmy Magellan - (oferta na tankowiec) o ile dobrze pamiętam. Dzwonilem, złozylem aplikacje, po tygodniu dzwonie i pytam czy może już coś wiadomo? Pani powiedziala, ze armator szuka Cadetów na Tankowce z conajmniej połrocznym doświadczeniem jako cadet na tankowcach lub rocznym doświadczeniem na innych typach statkow.... Oczywiście mowie, ze przecież po to się idzie za cadeta, aby uzyskać doświadczenie a nie nim imponować i troche to nielogiczne. Pani przyznała mi racje, ale powiedziała, ze armator ma TAKI wybór, ze może przebierać w czym chce.

W obecnej firmie do której się dostałem walka też była trudna, gdyż wybrali 2 osoby z ponad 60 kandydatów, co skutkowało tym, iż odbyło się interview 4 razy (zamiast tego jednego własciwego w 4 oczy, gdyż nie było to fizycznie możliwe do zrealizowania i trwało by zbyt dlugo). 2 razy mniej więcej co tydzień i było z zaskoczenia i raz za pierwszym razem dostalismy maila jakie może byc tematyka rozmowy przez telefon. Ostatni etap był przeprowadzony w 4 oczy z rekrutantem ze szkocji.
To, że zostałem wybrany okazało sie w grudniu... teraz mamy marzec...a ja dalej czekam....

Tak jak wspomnialem wszyscy którzy nie znaleźli praktyki poszli do PŻM (wiekszość traktuje ich jako ostatnią deske ratunku, lub idą tam ludzie którzy mieli poważne problemy z angielskiego) Wszyscy predzej czy pozniej sie zalapali, nieraz po miesiącu nie raz po tygodniu.

Jeśli ktoś dalej szuka, to często szukają motorzystów na male tanki z Alba tanker. rekrutacją zajmuje się Jakub Dendor (google it), polecam zdac u nich marlinsa i przejść interview (jezyk angielski), dużo osób dostało praktyki w polarisie (mi sie nie udało) byłem prosiłem, dzwoniłem, obiecano mi, że jestem pierwszy na liscie, jesli coś sie zajdzie to wchodze, a kilku znajomych przyszło w tym samym okresie i dostali statek od ręki. Tam trzeba przyjść w odpowiednim czasie... tak myśle gdyż wielu moich znajomych mowiło to samo...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zdoong dnia Czw 14:15, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Sob 15:36, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Ci, co popłynęli, z Polarisa to musieli, mieć tam wtyki lub koneksje (dlatego stamtąd nie pojechałeś).
PZM kiedyś brał i podpisywane były przez studentów lojalki — zobacz post powyżej.
Strefa offshore stoi na sznurkach.
Studenci AM kończą szkołę bez dyplomów. Mam tam kilku zaprzyjaźnionych wykładowców, którzy mówią wprost ,,z praktykami z roku na rok coraz gorzej wręcz masakra". Większość studentów ma praktyki tylko na promach i Nawigatorze to dużo za mało. Ja zmieniłem branże i coraz bardziej zaczyna mi się ona podobać, dobrze że miałem dobre technikum skończone.
Życzę powodzenia obecnym i przyszłym studentom AM w znalezieniu praktyk.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 5555 dnia Sob 15:51, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Sob 20:59, 02 Kwi 2016    Temat postu:

Niestety problem z praktykami rzeczywiście jest duży, a duża w tym wina leśnych dziadków z IMO i ILO wprowadzających MLC. Kiedyś armatorzy mieli możliwość brania studentów za bardzo małe pieniądze lub nawet za michę. Studenci dostawali grosze ale w perspektywie niedalekiej przyszłości mogli sobie to odbić w rejsach za oficerów. Po wprowadzeniu MLC i zwiększeniu wymogów armatorzy po prostu przestali brać kadetów i zrobił się kolps. I ponownie odgórne rozporządzenia ropie..ły dotychczasowy system.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RomekStonka
Użytkownik



Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:46, 28 Cze 2016    Temat postu:

Czyli jak wszędzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Pon 20:00, 12 Wrz 2016    Temat postu:

Nie wiem co się dokładnie dzieje na rynku pracy, ale z rozmowy z kolegami z roku widzę że jest nie ciekawie. 3/4rd eng. z polski tez już nie chcą wolą inne nacje(kacapów/ ukraińców/litwinów / bługarów/rumumów). Niektórzy na wyjazd czekają nawet po 6/8 miechów.DO....DU..PY.... z taką robotą.Na lądzie też można nieżle zarobić.Oj czkawką odbije się to armatorom podobna sytuacja była w transporcie samochodowym /już ich prawie nikt nie chce/ ale co zepsuli na rynku pracy tego już się długo nie naprawi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 5555 dnia Pon 20:01, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 9:01, 19 Wrz 2016    Temat postu:

5555 - możesz uściślić o co ci chodzi z tą czkawką u armatorów? Uważasz, że wymienione przez Ciebie nacje są gorsze od nas jeśli chodzi o pracę na morzu? To powiem ci, że jesteś w błędzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tegas
Użytkownik



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 21:36, 25 Wrz 2016    Temat postu:

5555 jesteś chyba jednym z tych nieudaczników którym mamusia wszystko dawała.W Szczecinie jest armator z kilkudziesięcioma statkami i zatrudnia kadetów ale nie ogłasza się na portalu bo są to dodatkowe koszta.Naucz się myśleć i szukać .Szukam automatyków i elektroników do serwisu i jakoś nie ma dobrych kandydatów a panowie po AM żądają wielkich pieniędzy bo maja dyplom inżyniera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Wto 10:58, 27 Wrz 2016    Temat postu:

W Transporcie samochodowym była taki okres że brali wszystkich co mieli odpowiednie prawo jazdy i byli tańsi. Wiec inne nacje z kupionymi dokumentami zaczeły obniżać stawki. Dużo cieżarówek i ładunków zostało uszkodzonych i szybko im podziękowano. Np. do firmy przez agencje przyszło 30 rumunów i zwalniano polaków dziś Polacy dalej tam pracują , po rumunach została tylko legędy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Wto 11:22, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Może tobie TAGAS mamusia wszystko dawała i dlatego wypisujesz głupoty. Zapewne twoja oferta pracy jest cienka wiec ludzie wolą jechać zagranice niż tu wegetować. Co do firm w szczecinie które biorą Kadetów to jest ich bardzo mało i widać że kolega nie w temacie. Praktyka musi być zrobiona na odpowiednim statku (GRT/kW)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Wto 13:34, 27 Wrz 2016    Temat postu:

5555 - to o czym piszesz w kontekście kierowców nie ma przełożenia na pracę marynarzy. Nacje europejskie odchodzą od zawodu marynarza - i jest to naturalny trend obejmujący już także Polskę. Kraje zachodnie bardziej nastawiają się na serwis morski. Dziedzinę bardzo dobrze płatną (stawki serwisów w Holandii czy Belgii to 120 € za godzinę pracy). Teraz statki są coraz bardziej obsadzane przez kolegów z Azji a jest jeszcze Afryka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radnow80
Użytkownik



Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:47, 13 Paź 2016    Temat postu:

Dzięki za linki. Przydadzą się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
5555
Bywalec



Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Śro 14:51, 01 Lut 2017    Temat postu:

Jak dalej widać jest coraz gorzej. Teraz studentów kształci się na ilość nie na jakość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin