Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uprawnienia i awans na morzu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miki772
Użytkownik



Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 1
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pon 0:36, 05 Lut 2018    Temat postu: Uprawnienia i awans na morzu

Witam użytkowników tego forum. Niestety kwestia stopni żeglarskich itp. jest dla mnie mało znana, a w internecie ciężko znaleźć dość przejrzyste informacje.


1. Jak wiadomo w naszym pięknym kraju można zdobyć książeczkę żeglarską i pracować na dużych tankowcach, jak i również zrobić sobie patenty żeglarskie.
Kwestia, która mnie interesuje, to czy pływając na tankowcach a następnie po latach pracy zdobyciu stopnia kapitana, możemy kierować wszystkimi jednostkami pływającymi (jachty, kutry, tankowce itp.)? Jak to dokładnie wygląda. Czy kapitan kierujący tankowcami ma uprawnienia na wszystkie jednostki pływające? Czy szyprem zostaje się po patentach żeglarskich motorowodnych?

2. Jak wygląda kwestia awansu marynarza ze stanowiska kadeta?
OSZGM podaje na przykład: "Do uzyskania świadectwa marynarza wachtowego wymagane jest: ukonczenie szkolenia na poziomie pomocniczym w dziale pokladowym i posiadanie 6-miesiecznej praktyki plywania oraz zdanie egzaminu na to swiadectwo" Jak w tym przypadku wygląda kwestia tej praktyki? Po prostu pływam i zaliczone jest to jako praktyka, czy musze dogadać się z kapitanem/armatorem?
Z kolei SDK w Gdyni podaje: "Posiadanie 36- miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym na stanowisku praktykanta pokładowego, młodszego marynarza, marynarza lub starszego marynarza, w tym co najmniej 12-miesięcznej praktyki pływania na statkach o pojemności bruttu 500 i powyżej, oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w żegludze międzynarodowej," więc rozumiem że działa to w ten sam sposób? Przy okazji czym jest owe szkolenie MJE typu D?


Za wszelkie odpowiedzi wyczerpujące temat bardzo dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin