Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady pracy w dziale maszynowym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
betrayer
Użytkownik



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:53, 03 Sty 2013    Temat postu: Zasady pracy w dziale maszynowym

Witam.
Mam pare pyt.a mianowicie...jakie sa obowiazki motorzysty wynikajace z kodeksu ISM? i jakie sa zasady pracy w czasie wachty,slużby i pracy dniowkowej ? oraz jaka jest aparatura kontrolno pomiarowa silnika okretowego i jakie sa zasady sondowania zbiornikow.

Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez betrayer dnia Czw 15:05, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 10:42, 07 Sty 2013    Temat postu:

Witam,
Jak zwykle nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytania. Obowiązki motorzysty wynikające z kodeksów tracą ważność po wejściu na trap statku. No bo np.: na małym statku Stary zarządzi malowanie ładowni w przelocie. I co, nie pójdziesz jak cię ładnie "poprosi" Wink ?
Ogólnie obowiązki są tak zróżnicowane że można powiedzieć że robisz wszystko. Od konserwacji mopem, przez wymiany filtrów olejów, nadzór nad pracą urządzeń, do pomocy albo wręcz wykonywania napraw poszczególnych urządzeń. Oczywiście na dużym statku układ ciągnie cała załoga maszynowa a na mniejszym możesz sam z mechanikiem. Wszystko zależy od ilości obsady w maszynie oraz umiejętności i chęci twoich przełożonych, niestety.
Czas pracy też bywa różny od systemu 4/8 czyli 4 godziny w pracy 8 odpoczynku do systemu bezwachtowego w siłowni gdzie załoga jest tam od 8 do 17. Do tego dochodzą oczywiście nadgodziny zagwarantowane w kontrakcie dla armatora, więc jak kijowo trafisz to można od 8 do 20 jechać.
Co do aparatury to znowu to samo. Od super nowoczesnej elektroniki przez niedziałające od lat panele do sondowania ręcznego zbiorników.
Pojedziesz na statek - sam zobaczysz. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dmechanik dnia Pon 10:44, 07 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin