Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zostać marynarzem w mojej sytuacji?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro269
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:42, 16 Sie 2011    Temat postu: Jak zostać marynarzem w mojej sytuacji?

Witam,
przepraszam, że zakładam nowy wątek, ale moja sprawa różni się trochę od tych poruszanych na forum. Zaczynam planować kariere już wcześniej, bo obawiam się, że po skończonej obecnie szkole mogę zostać bez pracy:/ Jestem studentem 3 roku AM w Szczecinie na wydziale nawigacyjnym na kierunku transport (niepływający). Za półtorej roku będe bronił inżyniera. Coraz bardziej myśle o pracy na morzu. Mam plan zrobić na własną ręke badania i kursy. Z ustaw o marynarzach wyczytałem, że żeby zostać marynarzem wachtowym, a nie kadetem wytarczą te w.w rzeczy oraz wypływanie 2 miesięcznej praktyki oraz ukończenie 1 roku studiów na nawigacji. Myślę, żeby odbyć tą praktykę w następne wakacje. Później z końcem pierwszego kierunku rozpocząć zaocznie transport morski na AM. Pierwszy rok trwa tam 3 miesiące, czyli w marcu 2013 roku bedę mógł wypłynąć już za marynarza wachtowego. Chciałbym to zrobić bez przestoju w trakcie mojej nauki, ponieważ czas ucieka. Chcę dokończyć moj dotychczasowy kierunek, bo już mało zostało. Dobrze rozumuję? Jest warto podejmować od razu zaocznie drugi kierunek? Czy są jakieś inne drogi zostania marynarzem a później oficerem? Co w mojej sytuacji będzie najbardziej odpowiednie? W razie niezrozumienia mojej sytuacji służę wytłumaczeniem. Czekam na Wasze wskazówki czysto praktyczne, prosto z morza. Dziękuje i pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Śro 13:28, 17 Sie 2011    Temat postu:

Rozumujesz dobrze. Szkoda tylko że nie jesteś na III roku nawigacji. Trudno. Jest tak jak napisałeś: 2 miesiące praktyk, pierwszy rok nawigacji, kursy i badania lekarskie. Plan bardzo prosty. Jedno ale: liczysz, że po zdobyciu stopnia marynarza pojedziesz za wachtowego. To może być trudne choć nie niewykonalne. Rynek marynarzy jest zapełniony całym mnóstwem OS, którzy (bez obrazy dla Ciebie) mają kupę lat praktyki i ciągle szukają okazji. Myślę, że bez jednego, dwóch rejsów za kadeta będzie Ci ciężko pojechać za OS. Prawda jest taka, że im wyższe stanowisko tym łatwiej o pracę. A płaca dla Kapitana 5000 euro nikogo już nie rzuca na kolana. Ale żeby dojść do najwyższych funkcji trzeba parę lat na morzu spędzić.
Można zostać oczywiście oficerem bez ukończenia kirunku pływającego na AM. Droga awansu jest jednak o wiele dłuższa. Zawsze okresy wymagane do uzyskiwania kolejnych dyplomów i kursy je umożliwiające są znacznie dłuższe niż dla absolwentów kierunków pływających.
Pamięaj jednak, że adobycie kolejnych dyplomów nie wiąże się odrazu z awansem. Musi znaleźćsię firma, która da Ci tą szanse i wyśle pierwszy raz za oficera wachtowego, chiefa czy Kapitana. Powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maro269
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:57, 19 Sie 2011    Temat postu:

Ok, dzięki za odpowiedz. A jak to wygląda z punktu widzenia nie kończenia AM kierunku pływającego? Jakie są okresy po kolei do wypływania, aby móc awansować począwszy od kadeta pokładowego? Bo w moim przypadku robinie 4 kolejnych lat szkoły i drugiego inżyniera zbytnio mi sie nie widzi, dlatego założyłem ten temat. Jak to wygląda w czasie, bo kwota pieniężna wydana za następny kierunek zaoczny,czy nie będzie kwotą wywaloną w błoto? Czy za te pieniądze nie lepiej zrobić samemu różne potrzebne kursy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pią 15:26, 19 Sie 2011    Temat postu:

Do zdobycia marynarza wachtowego potrzeba mieć udokumentowane 12-miesięcy pływania, następnie egzamin. Potem znowu udokumentowane 12 miesięcy za marynarza plus szkolenie i egzamin na oficera wachtowego. Potem znowu 12 miesięcy za oficera wachtowego i kurs plus egzamin na Chiefa i chyba znowu kolejne 12 miesięcy za CO do dyplomu Kapitana, oczywiście szkolenie plus egzamin także są wymagane - cała ścieżka dotyczy statków o pojemności pow. 3000. Przy ukończeniu AM kursy są nieobowiązkowe i można zdawać egzaminy jako ekstrem. Na czym można zaoszczędzić dużo kasy i czasu. A że jest to możliwe to sam wiem.
Tak więc jak widzisz samego wypływania trzeba mieć pełne 4 lata. Jeżeli dodasz jeszcze urlopy pomiędzy rejsami, remonty mieszkania, narodziny dzieci, czas stracony na kursy oraz to że armator zaraz po uzyskaniu przez Ciebie dyplomu awansuje Cię na kolejne stanowisko to trzeba trochę tego czasu stracić. Shocked Tutaj nie wszystko od Ciebie zależy.
Oczywiście możesz się spiąć, nie żenić i siedzieć ile się da na morzu. Ale czy o to w życiu chodzi. W wieku 35 lat zobaczysz swoich kumpli z rodzinami, dziećmi i nie jest wtedy już tak lekko na duszy bo czuje się , że coś bezpowrotnie się straciło.
Plusem Twojego rocznika jest to, że ludzi na morze idzie coraz mniej (mimo tego co twierdzi szkoła morska) a jeszcze więcej rezygnuje podczas kariery, więc dla zapaleńców z powodu przewidywanych w przyszłości braków kadrowych - droga szeroko otwarta.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maro269
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:07, 19 Sie 2011    Temat postu:

Ok, troszeczke już się dowiedziałem co mam robić i jak. Myślę, że zrobie sobie kursy na własną rękę. Spróbuję wypłynąć na praktykę. A później okaże się, jak wszystko będzie ok podejmę zaocznie kierunek pływający. Gdy pojaiwe się w Szczecinie będe chodził i dowiadywał się o wszystkim. No i mam jeszcze czasu i język angielski sobie dobrze podszlifuje, bo to podstawa:) A z załatwianiem praktyk, jakieś strony z ogłoszeniami, zaufani armatorzy, polecacie coś, bo wiadomo każdy narzeka na PŹM a większość u nas po szkole i tak tam pracuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 16:12, 22 Sie 2011    Temat postu:

okładnie. Popłyń w rejs i zobaczysz czy to jest to, co chcesz robić. Jeśli chodzi o pracę te wpisz w Google "agencje crewingowe" i wyskoczą Ci całe listy z adresami. Warto wysłać do jak największej ilości. Nigdy nie wiadomo gdzie będą kogoś potrzebować. Agencje przyjmują często aplikację i dzwonią, ale dopiero po paru latach z pytaniem, na jakim stanowisku dany delikwent pływa. Liczą, że ktoś inny zaryzykuje i wyśle świeżaka.
Jeśli chodzi o PŻM to na początku tego wieku mocno pokpili sprawę i przestali zatrudniać młodych i obudzili się z ręką w nocniku, gdy emeryci zaczęli masowo odchodzić a własnego narybku nie było. Teraz to próbują naprawić. Ale tej firmy raczej nie polecam.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maro269
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:43, 22 Sie 2011    Temat postu:

Ok, podziękował bardzo. Pomogłeś mi, wiem już teraz, co po kolei mam robić. Myśle, że w czasie najbliższym wszystko się wyjaśni. Pozdrawiam i wrazie jakiś wątpliwośći będe pisał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin