Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kursy podstawowe, a praca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kongi25
Użytkownik



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 15:00, 19 Maj 2013    Temat postu: Kursy podstawowe, a praca

Witam, mam pytanie dotyczące kursów podstawowych. Czy po ukończeniu tych kursów można znaleźć prace na morzu, czy jednak trzeba mieć jeszcze jakieś inne kursy( poszukalem troche na zagranicznych stronych i wymagaja doswiadczenie min rok)? Macie moze jakies ciekawe stronki z ofertami pracy ?Z góry dziekuje za odpowiedź pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kongi25 dnia Nie 15:46, 19 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 12:54, 10 Cze 2013    Temat postu:

4 kursy podstawowe, międzynarodowe świadectwo zdrowia, książeczka żeglarska, paszport a potem trochę szczęścia wystarczą. Powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kret
Bywalec



Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:06, 14 Cze 2013    Temat postu:

Podam na swoim przykładzie.
1. Podstawowe kursy - kurs zintegrowany Basic
2. Świadectwo przeszkolenia stopnia podstawowego na zbiornikowce.
3. Świadectwo w zakresie bezpieczeństwa, kierowania tłumem, bezpieczeństwa pasażerów, odpowiednio na statku pasażerskim ro-ro i statku pasażerskim innym niż ro-ro.
4. Świadectwo przeszkolenia w zakresie dowodzenia w sytuacjach kryzysowych, o zachowaniach ludzkich, bezpieczeństwie pasażerów i ładunku oraz szczelności kadłuba odpowiednio na statku pasażerskim ro-ro i statku pasażerskim innym niż ro-ro.

do tego:
Książeczka żeglarska - stopień młodszy marynarz
Międzynarodowe świadectwo zdrowia marynarzy

Praktyka morska - brak
Szkoła morska lub kierunek morski - brak
Studia Humanistyczne

Wiek - dawno po 30

Wnioski i szukanie pracy:

Złożonych aplikacji całe multum, chodziłem i dzwoniłem do różnych agencji, w tym do:
Stena Line - nie potrzebują żółtodziobów nawet do machania młotkiem czy pędzlem
Polfferies - jak wyżej
Unity Line / PŻB - jak wyżej
PŻB statki handlowe - jak wyżej, biorą tylko studentów/kadetów szkół morskich za "miskę ryżu" czyli za 500 $ ale kolejka jest długa a statków na odbycie praktyki brakuje, część stoi na kotwicy z braku ładunków. Wnioski po rozmowie z przedstawicielem:
zamiast zatrudniać żółtodziobów jako młodszy marynarz, osoby które chcą pływać i zacząć od podstawowego stanowiska pokład/maszyna, gdzie musieliby zapłacić większą stawkę aniżeli kadetowi, to wolą właśnie brać kadetów, wpisać im O/S w praktykach gdzie w obowiązkach mają to co młodszy marynarz czyli "WSM - wiadro szczotka mop" i machanie młotkiem i pędzlem, ale zapłacić 500$ aniżeli brać nowych młodszych marynarzy, którym by trzeba było zapłacić drugie tyle. O/S zarabia około 1300-1500$, kadet pracujący jako O/S dostaje 500$.....a podobno nie ma ludzi do pracy i ściągają starych marynarzy z emerytur....

Wiadomo, że osoby o wiele starsze aniżeli studenci AM, aktywne zawodowo na lądzie nie pójdą na statek za 500$ bo więcej mają na lądzie, ale za 1500$ to już można iść i pływać nawet jako ten młodszy marynarz, wskoczyć na marynarza wachtowego i powoli piąć się w górę. Wszystko można robić dalej kursami, trwa dłużej bo wymagana praktyka w pływaniu to 12m-cy aby na wachtowego wskoczyć itd.....

Mnie odsyłają wszędzie z kwitkiem i mówią, że za stary jestem + brak jakiejkolwiek praktyki w pływaniu i wszędzie wolą brać kadetów AM jako tanią siłę roboczą. Na forum AM można poczytać jak studenci kadeci żalą się, że robią za tanią siłę roboczą zamiast odbywać praktyki szkolne....

U zagranicznych armatorów jest wiele ofert na młodszego marynarza z podstawowymi kursami jakie wymieniłem na wstępie, ale wymagana jest jakakolwiek praktyka, czyli co najmniej z jednym kontraktem za sobą....pytanie tylko gdzie w takim razie ma załapać się taka osoba? Jedynie pozostaje zapisać się do jednej ze Szkół Morskich i jako kadet praktykant zasuwać za marne 500$, ale to mija się z celem, bo za coś trzeba utrzymać rodzinę.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pią 12:43, 14 Cze 2013    Temat postu:

I tak nie jest źle bo w latach 1999-2001 PŻM brał kadetów z WSM (teraz AM) za 300$ i 300 złotych. Można było cokolwiek dorobić na O/T ale nie były to kokosy.
Wtedy chodząc po agencjach pokazywali nam, studentom, aplikacje chętnych na stanowiska motorków czy OS facetów z wieloletnim doświadczeniem, którzy też czekali w kolejce.
Racja, że OS czy motorkowi z doświadczeniem trzeba zapłacić więcej ale żaden kadet, niestety, nie ma takiej wiedzy co doświadczony marynarz. Dlatego kadetów biorą tam, gdzie wg certyfikatu minimalnej obsady oprócz tych do normalnej obsługi statku potrzeba kilku za małe pieniądze do mopa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kret
Bywalec



Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:24, 14 Cze 2013    Temat postu:

dmechanik napisał:
Racja, że OS czy motorkowi z doświadczeniem trzeba zapłacić więcej ale żaden kadet, niestety, nie ma takiej wiedzy co doświadczony marynarz. Dlatego kadetów biorą tam, gdzie wg certyfikatu minimalnej obsady oprócz tych do normalnej obsługi statku potrzeba kilku za małe pieniądze do mopa.


Pytanie tylko gdzie takie osoby jak ja i autor postu, jak i wiele wiele takich chętnych osób ma dostać pracę na statku na pierwszy w życiu rejs jako młodszy marynarz nie mając doświadczenia a chcąc je zdobyć? 500$ to minimum pensja ale dla kadetów zgodnie z porozumieniem armatora PŻM i związkami zawodowymi. Inna pensja, wyższa, jest dla zwykłego marynarza szeregowego, ale te stanowiska obsadzane są kadetami, którzy powinni robić co innego a nie obowiązki młodszego marynarza. Kadet/praktykant - pretendent do stanowiska oficerskiego jak sama nazwa wskazuje powinien odbywać praktyki w tym kierunku.
Oprócz kadetów/studentów, czyli pretendentów do stanowiska oficerskiego, jest wiele osób, które nie mają doświadczenia a chcą związać się zawodowo z morzem pływając/pracując na statkach.

Przeglądam bardzo wiele portali, fora dyskusyjne, wiele ofert z zagranicznych agencji i armatorów europejskich, jest masa ofert dla kadetów szkół morskich z o wiele wyższymi wynagrodzeniami aniżeli daje PŻM, skąd w takim razie narzekania studentów, że nie ma ofert dla kadetów? Z drugiej strony wśród studentów AM panuje niechęć do PŻM a sam PŻM narzeka na brak młodej kadry, którą musi zastępować marynarzami, których ściąga z emerytur - czytamy na wielu forach....

Są związki zawodowe, są zrzeszenia studenckie i inne organizacje sprawujące "kontrole" nad przebiegiem praktyk, więc wg mnie studenci sami są sobie winni godząc się na wyzysk jako tania siła robocza zamiast domagać się praktyk zgodnie z zasadami odbywania praktyk. Te prawidłowe praktyki odbywają się natomiast u zagranicznych armatorów, przynajmniej tak można wyczytać z opisów stanowisk i obowiązków kadetów jak i w treściach na głównych stronach armatorów. Gdyby studenci potrafili walczyć o swoje, czyli nie o kasę, ale o prawidłowy tok praktyk/nauki fachu swojego kierunku studiów - nawigacja/mechaniczny/elektryczny to szanse mieliby również młodsi marynarze, którzy chcą pracować zawodowo i zarabiać kształcąc się metodą kursów, bo takich marynarzy jest całe multum, którzy poszli ścieżką kursów zamiast do Wyższych uczelni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dmechanik
Super użytkownik



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy

PostWysłany: Pon 11:58, 17 Cze 2013    Temat postu:

Krecie, widać, że nowy jesteś i wielu rzeczy nie pojmujesz.
Na statku jest taki dokument jak Minimum Safe Manning wystawiany przez administrację flagi. Określa on dokładnie ile osób minimum musi być zamustrowanych na statku, żeby ten mógł bezpiecznie pływać oraz jakie te osoby muszą mieć minimalne dyplomy dla tych stanowisk. Stąd kadeci obsadzający stanowiska OS ale z niższymi pensjami. Czysty zysk dla armatora. Dwóch kadetów jedzie na szmacie i pędzlu. Poważniejsze sprawy zrobią AB.
Ale do sedna. Twierdzisz, że kadet to osoba pretendująca do stanowiska oficerskiego i powinien odbywać inny rodzaj praktyki. A skąd taki przyszły oficer ma mieć wiedzę w późniejszej karierze o tym jak np. prawidłowo konserwować statek jeżeli od razu po zamustrowaniu będzie praktykował w większości na mostku. Takiego Chiefa lub Kapitana będą w przyszłości marynarze robić w balona a on bez podstawowej wiedzy marynarskiej będzie to łykał jak żaba kit.
To raz. Dwa. Kiedyś było stanowiska asystenta pokładowego. I to była taka osoba, która po praktyce za OS szła uczyć się praktyki nawigacyjnej na mostku. Wobec zmniejszania ilości marynarzy i rezygnacji ze stanowisk asystentów droga kariery nawigacyjnej uległa pewnemu skomplikowaniu. Tutaj zawsze lepiej mają w maszynie bo będą kadetem/motorkiem zawsze bierze się udział w jakiś pracach maszynowych obserwując oficerów lub nawet wsłuchując się w ich morskie opowieści w czasie coffee-time.
Co do ostatniego akapitu to niestety ale pomyśl co piszesz. Jakie związki zawodowe na morzu nasz na myśli? W PŻM jest to klika polityczna zajmująca się poważniejszymi sprawami niż obsada stanowisk kadetów. Na świecie masz ITF ale to też różnie z tym bywa. Chcesz, żeby studenci walczyli o swoje. Tzn. o co? O prawo do niemalowania statku i siedzenia na mostku. Praca marynarza to taki rodzaj jednoosobowej firmy. Jak ty pojedziesz na statek to nie jedzie ktoś inny i odwrotnie. I nie ma zmiłuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kret
Bywalec



Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:01, 17 Cze 2013    Temat postu:

Przecież pisałem, już w kilku postach, że jestem żółtodziób w kwestiach pływania. Stąd tylko moje domysły. A to, że dla armatora zatrudnić za O/S'a zwykłego kadeta to czysty zysk, to logiczne chyba nawet dla laika ekonomii Wink Biznes is biznes Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kongi25
Użytkownik



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:33, 23 Lip 2013    Temat postu:

Dziekuje za odpowiedzi. Moja sytuacja jest troche inna mam 22 lat i tylko podstawowe kursy, chcialbym dostac chociaz jeden kontrakt nawet za te 500 dolcow ktore daja kadetom potem pewnie z górki idzie. Eh mialem nadzieje ze na morzu potrzebuja takiej mlodej taniej sily roboczej ale widze ze chyba sie mylilem jeszcze troche poprobuje moze akurat cos sie trafi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam331
Użytkownik



Dołączył: 11 Lis 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:38, 20 Mar 2017    Temat postu:

Czy któryś z Was robił kursy w Gdyni w ośrodku szkolenia osrgdynia.pl? Polecacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz9206
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lidzbark Warmiński

PostWysłany: Sob 4:59, 25 Mar 2017    Temat postu:

a jaka to roznica względem czegokolwiek? Patrz na cenę i dostępność terminów. Masz mieć certyfikat a wiedza po tych kursach jest znikoma. Przejdziesz jeden drill na statku i zobaczysz, że to wszystko o kant psiej dupy potłuc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum marynarzy i zainteresowanych tematyką morską Strona Główna -> Praca na statku. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin